Oficjalne forum ENDURO TROPHY

Pełna wersja: Poznań - Puszcza Mielonka
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Poznań - Puszcza Mielonka

Tytułem wprowadzenia

Puszcza Mielonka to trasa w całości przebiegająca przez lasy Puszczy Zielonki położonej pod Poznaniem. Jeżdżę intensywnie po tych lasach od dwóch lat i wreszcie udało mi się dopracować prawie 33 km pętlę, na której pracuję nad swoją kondycją. Ogólnie można powiedzieć, że to trasa XC z kilkoma trudniejszymi zjazdami. Pętlę kilkukrotnie modyfikowałem, obecnie nabrała ostatecznego kształtu co pozwala mi porównywać czasy poszczególnych przejazdów.
O pętli wspominał już wcześniej Przeor

Trasa

Startuje ona ze stacji Zielone Wzgórza w Murowanej Goślinie i można podzielić ją na kilka odcinków:
0,0 -> 17,1 km -odcinek obiega jezioro Bolechowskie i Kamińsko, następnie kieruje się na północ, dukty leśne i przewyższenia wokół jezior wymagają sporo wysiłku;
17,1 -> 21,1 km -odcinek specjalny, najtrudniejszy technicznie i najbardziej wymagający kondycyjnie na całej trasie, biegnie w dużej części po singlach wydeptanych przez zwierzęta;
21,1 -> 28,0 km -powrót w kierunku północnym w okolicę jeziora Kamińsko po duktach leśnych;
28,0 -> 29,3 km -przejazd po starym, zarośniętym poligonie wojskowym z wałami ziemnymi;
29,3 -> 31,8 km -Krzywuchowe Moczary, czyli jazda po słabo przetartych ścieżkach z odcinkami, na których co chwila coś wybija z rytmu jazdy;
32,7 km -koniec trasy.

Mamy zatem 32,7 km bez asfaltu - tylko dukty leśne, ścieżki wydeptane przez zwierzęta, drogi zarośniętego poligonu, groble nad podmokłymi terenami, strome podjazdy i kilka zjazdów na których należy opuścić sztycę.